8/13/2011

お別れ会と陶芸 Farewell Party & Pottery


今日は夕方までフリーでしたが、6時からラーキンさんの農場でお別れ会が始まりました。ラーキン夫婦はトムとクレアーで、2008年に息子さんが伊方町に行きました。住んでいるのはレッドウィングですが、家族の農場はフェザーストーン村というところにあり、トムは陶芸作り場・売り場のために使っています。
Today we were free until the evening, when at 6pm the Larkins hosted a farewell party for us. Tom and Claire's son went to Ikata in 2008. While they live in Red Wing, Tom uses the family farm in Featherstone for his pottery craft- creating and selling items there.

イーガン・デニスさんというレッドウィングの市長さんにも来て頂いて、レッドウィング市からのプレゼントを頂きました。そして、派遣生一人一人から市長さんにお礼を言ってもらいました。
We were fortunate to have Mayor Dennis Egan join us, and he presented each of the Ikata students with gifts from the City of Red Wing. Then the students took turns expressing their gratitude to the mayor.


夕食は相変わらず美味しいものばかりでした。牛肉、エビ、トマト、パプリカ、マッシュルーム、玉ねぎ、茄子などのケバブを焼いて頂きました。ほかに焼きアスパラやゼリー、カップケーキと果物があって、更に姉妹都市委員会のパング会長は手作りの餃子を持って来てくださいました。夕食後、トムにロクロウの仕方を教えて頂きました。
We had another sumptuous dinner: kebabs with beef, shrimp, tomatoes, bell peppers, mushrooms, onions, and eggplants; roast asparagus, fruit, jello, and cupcakes; and Sister Cities Commission chairman Tao even brought his special homemade gyoza! After dinner, Tom showed the kids how to use the pottery wheels.

そして、ブレーズ・トムさんがサイン用の写真をみんなに配ると、友達からのサインをもらいに夢中でした。知らないうちに帰る時間になりました。
When Tom Brase handed out signature sheets, everyone ran around getting as many of their friends' signatures as they could. Before we knew it, it was time to go home.

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。