7/17/2013

A Long-Awaited Arrival in Japan 待ちに待った来日

Smiling Faces at Narita Airport
成田空港にて笑顔
After a transfer in Toronto and a long flight, the Red Wing Student Delegation arrived safely in Narita International Airport wearing their amazing t-shirts!  The most difficult part behind them, the group headed into Tokyo on the express train, dropped off their suitcases at Hotel Kinuya, and headed out for some Japanese noodles. The rain even came out to greet our avid travelers. Stopping at a convenience store on the way back to the hotel, I couldn't help laugh a bit when I was asked "What is this? I bought it but I'm actually not really sure what it is." And so begins the journey through Japan.

トロントで乗り換えをして、国境と太平洋を渡り、レッドウィング派遣団は無事に成田空港に到着しました。入国審査が済んで、大きい荷物を伊方町へ郵送、東京上の駅へのエクスプレス列車に搭乗、出発!「きぬやホテル」に手荷物を降ろして、傘をさして、最寄りのジャパニーズヌードルレストランに向いて出かけました。ホテルへ帰る時、コンビニに寄りました。私に買い物を見せた派遣生「これはなに?買ったけどなんだかわからんよ」と言い、私は笑ってしまいました。雨にも負けず、みんなが今日の締めまで笑顔で。さあ、日本での旅の始まりです。

(Helen bought gum, by the way  :D ちなみに、ヘレンが買ったのはガムでした。)

Ticket Counter for the Train to Tokyo
京成特急列車の改札口

Aboard the Keisei Line to Ueno Station, Tokyo!
列車内の様子、まだ元気いっぱい

Heading into Kinuya Hotel
きぬやホテルの外の様子

Pouring Rain doesn't stop these travelers from a good photo-op
レッドウィングのトラベラーはつよい雨を気にせず、
シャッターチャンスを逃さない。

Click on this post to see more pictures! ^^


Family Mark Convenience Store Stop
ファミリーマート前

Dinner Menu at Kōmen
今日の夕食は麺類!
「冷たい面もあるの?それが美味しい?」とフォスター

Panorama at Narita Airport, sending suitcases to Ikata.
成田空港でのパノラマショット。
伊方町へ大きいな荷物を郵送するための手続きをしているところ。

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。