8/07/2012

Welcome Party 歓迎会

Today's entry in The Flying Mikan was written by our chaperone, Mr. Adachi. 本日のザ・フライング・みかんの記事は引率者である阿達先生が書いて頂きました。

"Today the students took part in the "Kinnen Shokuju" in Colvill Park and planted a tree in commemoration of their home stay in Red Wing. It was a beautiful day without clouds. After that, a welcome party was held for the students by the members of the International Exchange Association of Red Wing. At the beginning of the party, the students demonstrated "Eisa" a type of Japanese taiko performance. They did a good job. They also were able to enjoy nice food while chatting with their new friends in Red Wing. All ten students were able to make many friends and strengthen the friendship between Ikata and Red Wing today."

「今日、生徒達はコルビルパークの記念植樹に参加し、レッドウィングのホームステイの記念に木を植えました。雲もほとんどない素晴らしい天気でした。その後、レッドウィング姉妹都市委員会の人たちが歓迎会を開いてくれました。始めに、生徒達は「エイサ」を披露しました。とても素晴らしいパフォーマンスでした。そして彼らは、美味しい食事とレッドウィングの新しい友達とおしゃべりを楽しみました。10人の生徒達は多くの友達をつくり、そして伊方とレッドウィングの友好をさらに深めることができました。」

記念植樹の記念写真
 Commemorative Tree-Planting's Commemorative Photograph

植えた木です!元気で成長して!
It's the tree we planted! Grow strong and healthy.

コルビルパークの友好の森 The Friendship Grove of Colvill Park

Two Ikata students from this year's exchange play with Red Wing students who went to Ikata 5 years ago.
伊方町の生徒の2人は5年前に伊方町に派遣してきたレッドウィングの2人と遊びます。

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。