9/07/2016

Day 10 - Canoe and Farewell Cookout

下記は10日目から最後の日にかける日記を更新するつもりです。遅くなって、また大変申し訳ありません。それから、9月下旬は第20回海外派遣研修報告会を行いますので、そろそろ派遣生・引率者の報告書をブログに載せます。よろしくお願いします。
--
Day 9 was a full free day for students and their host families. Please look forward to photos from those free days at a later date.
9日目は、フリーの日ですので、報告会の後、その日に関する写真を楽しみください。
On Day 10, we went to Wisconsin! By car? Nope! By canoe. Everyone challenged themselves at canoeing across Lake Pepin (a section of the Mississippi River) to Stockholm, WI for pie. The weather was fortunately on our side that day as we when we finished, it started to rain.
10回目には、ウィスコンシン州に行きました。車で?違う!カヌーで。ぺピン湖(ミシシッピ川の一部)を渡って、ストックホルムという小さな村(人口:67人)に行ってアメリカのパイを食べました。第兆戦でしたね。天気が良くて、カヌーのあと大雨になりました。
Read moreをクリックしてください。
After the canoe trip, we met up again in the evening for the Farewell Party. Here the students are signing off goodbye messages.夕方に送別夕食会のためまた集合しました。派遣生は、「さようなら」のサインボードを書いています。
The farewell party was a potluck style.
ポットラック式で各ホストファミリーは料理をもっていくアメリカの習慣です。
One of many "last" group photos showing off their t-shirt designs they made yesterday.
また、昨日作ったTシャツデザインを見せて、グループ写真を撮りました。

The students and host families happily ate and chatted.
派遣生とホストファミリーはうれしく食べて会話をしました。
Nice faces! いい顔!

At the end of dinner, the students read out messages of thanks in English.
夕食後、派遣生はお礼のメッセージを英語で発表してもらいました。


 
What was to be the beginning of the next 24 hours of endless goodbyes, hugs, tears and laughter.
これからの24時間の最後が始まって、永遠の「グッドバイー」「ハッぐ」「涙」と「笑い」


No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。