8/07/2014

Day 12 & 13: プロ野球観戦とお別れ Twins Game and Saying Goodbye

Hello!  
 今日は伊方中学海外派遣団の最後のアメリカでの一日でした。午前中は荷造りのため何も予定が入れてなかったですが、午後からはレッドウィング市から1時間半ぐらい離れているミネアポリスという大都会でプロ野球の試合を観戦しました。派遣生は荷物をとても上手に造って、しかも重量がアンダーでしたので、時間通りに出発する事ができましたが、車の渋滞でぎりぎりと試合開始時刻に間に合いました。
 とても楽しい試合でしたが、応援していたツインズの勝ちだったかどうかは今日の記事を最後まで読まないとだめです。^^ たくさんのコメントを待っています。

今日はプロ野球を観戦する日ですが、帰りは遅いですので、
家を出るまで荷造りをしないといけませんでした。
体重計を使って重量オーバーになってないように、
派遣生は見事に造りました。
Today was the day of the pro baseball game but because we wouldn't
be getting back until late, we made sure that we had our bags packed
before leaving the house. The kids packed their bags perfectly,
even using a bathroom scale to make sure the bags were not overweight.

スーツケースの準備も、野球観戦の準備もでき、
余裕の時間がありましたので、ゲームを遊びました。
With suitcases and preparations for the baseball game all taken care of,
the kids spent a little free time playing around.

ヘレンさんもマリサさんも一緒に試合をみます。
伊方派遣生の荷物をみている2人も伊方に行きたいのかな。
Helen and Marissa will also watch the game with us.
It looks like they are checking out the Ikata kids' suitcases,
I wonder if they want to go to Ikata too.



晴れで、27度、湿気のないというとても過ごしやすく、
野球観戦にちょうどいいお天気です。
Clear, 80 degrees, and not humid at all.
The perfect weather for watching a baseball game.
残りの写真を見るには、Read Moreをクリックしてください。
Click "Read More" to see the remaining pictures.




野球場はミネアポリス市で位置してあります。
レッドウィング市から車で1時間半ぐらいかかります。
The baseball stadium is located in Minneapolis.
It takes about an hour and a half to get there from Red Wing.
ミネアポリス市はミネソタ州都ではないです。それは隣のセイント・ポール市です。
一方ミネアポリス市は企業の中心だと言われます。
Minneapolis isn't Minnesota's capitol. That is the neighboring city of Saint Paul.
The city of Minneapolis, on the other hand, is considered a business center.


スタジアムは街中で位置してますので、
ミネアポリス市の高層ビルをよく見る事ができました。
We really got a good view of the skyscrapers of Minneapolis
because the stadium is located in the center of town.
ターゲットスタジアムに入場する直前の様子です。
In front of Target Field, about to go in.


私達の指定席から撮ったスタジアムの様子です。
サムネイル画像のクリックで拡大画像が表示されます。
The view of the stadium from our seats.
Clicking on the thumbnail will display a larger image.

ジョンソンさん(ホノカさんとスズカさんのホストマザー)も
写真を撮るのが好きで、シャッターチャンスを逃しません。
Honoka and Suzuka's host mother also likes to take pictures
and never missed out on getting the best shots.

夕食はスタジアムで、ホットドッグとフライポテトでした。
Dinner was at the stadium: hot dogs and french fries.

待ち時間が長かったです。
We had to wait a long time.
やっとホットドッグをもらいますた。Thank you very much!
はやく試合に戻りましょう。
At last we got our order. ありがとう!Let's get back to the game!

ジョンソンさん、写真を撮ってくれてありがとうございます。
みんな奇麗に移っています。
This picture was taken by Mrs. Johnson, thank you so much!
It's a great shot of everyone.



ツインズの勝ちでした! いい試合でした。
The Minnesota Twins won! What a great game.
お天気も友達もいいですし、しかも応援したチームの勝ち!
嬉しい限り、帰る前に写真をたくさん撮りました。
Great weather, great friends, not to mention a win!
We we so happy, we all stopped to take a bunch of pictures before heading home.




写真を撮るのに夢中になった私達はスタジアムを出るのがとても遅くて
殆ど最後の観客でした!
We got so involved in taking pictures that we ended up being pretty
much the last spectators to leave the stadium!
2日後伊方に帰って自分のベッドで寝ている時は
派遣生は今の気持、一緒に見た今日の試合が夢のように感じるでしょう。
In two days, when they are back in Ikata, lying in their own beds,
how much like a dream will their feelings now and the game they watched together,
all seem?

* * *

13日目
Day 13: お別れの言葉  Saying Goodbye

朝6時のレッドウィング市の様子です。
薄いブランケットのような霧の上、太陽がゆっくりと出ています。肌寒い朝です。
The City of Red Wing at 6 in the morning.
The sun rises over a thin blanket of fog. Chilly morning.
ミネアポリス国際空港に到着した後、中に入ってお別れの言葉を
言いました。送ってもらった姉妹都市委員会会員のテレサさんに
お礼を言います。
After arriving at Minneapolis St. Paul International Airport, we headed inside
and said our goodbyes. Here, Mr. Adachi is thanking Teresa for
giving us a ride.
もちろん、フォスターさんにもお礼を
And a big thank you to Foster, of course.

そしてチェックインをして、航空券をもらうために並びました。
Then we all got in line to check in and get our boarding passes.


伊方町まではとても長い旅です!みんな、最後まで頑張って、
お元気でいてね!またいつでもレッドウィングに来てください!
まっています!おつかれ!
It's a long trip to Ikata. Good luck and save your energy along the way.
Come back to Red Wing anytime! You always have a home here.
今日も最後まで読んでくれてありがとうございます。伊方中学海外派遣団は合計でアメリカで12日間を過ごし、わりと短い時間でしたが、人間としてとても成長したと思います。レッドウィング市からの派遣団がなかったので、最初は緊張感があっただろうが、見事に乗り越えて何でものチャレンジをして見た今年の優れた伊方派遣生を私は本当に誇りに思います。
 次の投稿は伊方町からです!See you in Ikata!

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。