5/11/2011

Easter Egg Class イースターエッグ作り

この前(4月24日)イースター(復活祭)のお祝いがありましたが、伊方町の国際交流協会ではずいぶん早くイースターエッグの飾り方を紹介する教室を開きました。ジェンセン講師は家族の一部が伝統的にしてきたチェコの飾り方を、チェコについての一般知識を紹介しました。そして、もちろんチェコの試食が出ました!参加者の皆様が作業に熱中になり、2時間があっという間に終わりましたが、綺麗な卵がたくさんできました。御参加をいただき、ありがとうございました!

Did you dye any Easter eggs this year? The Ikata International Exchange Association held a short class on Easter eggs at the end of March. Jessamine introduced one Czech method of Easter egg-decorating involving wax resist. Before we got started, she made a brief presentation on Czech culture, and naturally the class had to sample some Czech treats! Everyone got lost in their work, and before we knew it, our two hours were up. Each egg was beautiful and unique.

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。