9/08/2010

U of M ミネソタ大学

We had a great morning at the U of M on our last day in the US. First we walked from the Radisson down to Coffman Union and had a shopping spree at the university bookstore there. Then we crossed the Mississippi River on the Washington Avenue bridge, first through the covered walkway so that the kids could see all the adverts painted by campus clubs. Although it was only midmorning, the heat in the walkway was incredible: my camera lens fogged up immediately and wouldn't let me take any clear pictures. Everyone was anxious to be outside again, so we power-walked to the opposite side. They noted the "shoe tree" on the West Bank, and then we turned around again and walked back across the Mississippi, and back to the Radisson. There we had a short breather, and in no time at all, it seemed, we were putting our suitcases on the bus to go to the airport.

アメリカにいる最後の日は、ミネソタ大学で楽しい午前中を過ごしました。ホテルから大学の中心であるコフマン・ウニオンまで歩いて、その中にある本屋で買い物をしました。それから、ウオシントン・アベニュー橋でミシシッピー川を渡りました。行く時は、屋根付きの徒歩道を歩きました。中で、大学のそれぞれの部活やサークルに自分のスペースがあって、そこに絵を塗ったりして広報することになっています。しかし、朝なのに大変熱くて、あまりゆっくりして見たいと思わなかったです。実は、私のカメラが曇って、良い写真が撮れませんでした。速歩で歩き、ちらっと回りの絵を見ただけです。向こう側の出口を出て、大学の西岸にいました。そこに、たくさんの靴が枝からぶら下がっているという珍しい木があります。そして、逆転して、もう一度ミシシッピー川を渡って、ホテルに戻りました。ちょっとした休憩が終わると、荷物をバスに載せて空港へ向かいました。

No comments:

Post a Comment

下の四角の中でコメントを書いた後で「Publish」を押すと自動的に掲載されます。なお、全てのコメントの内容がブログの管理者にチェックされますので、個人情報が無い事を確認した上、publishをクリックしてください。

Comment as (〜としてコメントを残す)のところで、Anonymous(匿名)をドロップダウンメニューから選択してもいいですし、登録したIDを使っていただいてもいいです。